FAQ

FAQ - Ofte Stillede Spørgsmål

Jeg har købt min rejse med en finansiering, men der står 'Betalingsplan' på min billet, hvad betyder det?
Har du finansieret din rejse via Ekspres Bank, vil første billet du modtager være en foreløbig billet, hvor betalingen ikke er registreret. Efter max 5 bankdage, vil betalingen være registreret hos Easy Tours og du vil herefter få tilsendt en endelig billet, hvor betalingen fremgår.

 

Hvornår skal jeg starte med at betale på min rejsefinansiering?
Bestiller du din rejse mellem d. 1 og d. 14 i måneden skal første afdrag til Ekspres Bank betales 1,5 måned efter (eks.: Rejsebestilling d. 03.08 – første afdrag d. 01.10). Bestiller du din rejse mellem d. 15 og d. 31 i måneden skal første afdrag til Ekspres Bank ske 2,5 måned efter (eks.: Rejsebestilling d. 17.08 – første afdrag d. 01.11).

 

Hvor mange måneder kan jeg vælge at betale min rejse over?
Vi tilbyder finansiering 5, 10, 15 eller 20 måneder. Rejsens pris pr. mdr. ændre sig når du bruger ydelsesberegneren på destinationssiderne.

 

Jeg har glemt at betale mit afdrag -  kan jeg stadig rejse?
Ja, Det er vigtigt at du overholder dine betalinger til Ekspres Bank, men det har ikke nogen indflydelse på at din rejse er bestilt og forudbetalt.

 

Hvornår skal jeg møde i lufthavnen?
På din billet er der angivet et tidspunkt for seneste check in tidspunkt. Det er vigtigt at du overholder dette tidspunkt. Check-in starter ca. 2 timer før flyets afgang. Der kan være kø ved check-in, så vær i lufthavnen i god tid og tag ud til gaten senest 15 min før afgang. Hold altid øje med boarding-tavlerne i lufthavnen. 

Hurtig check in hjemme fra eller i lufthavnens automater!
Undgå kø i lufthavnen og check in hjemme fra på www.bll.dkI lufthavnen er der opstillet check-in automater, det kræver blot at du har dit rejsebevisnummer som står på billetten. Bagagen afleveres herefter ved de udpegende "bagage drop".

 

Jeg har glemt at bestille transfer fra lufthavn til mit hotel. Kan jeg lave tilkøb efter jeg har bestilt rejsen?
Ja, du kan logge ind på 'Min billet' på www.easytours.dk og lave dine tilkøb. Vær opmærksom på at du ikke kan ændre i din låneansøgning og du derfor kun kan betale med betalingskort eller kreditkort.

 

Skal jeg betale ekstra for min bagage? 
EasyTours har gjort det muligt for dig at spare penge på din bagage. Nu kan du selv vælge hvor mange ekstra kufferter, ud over din håndbagage af max 5 kg pr. pers., som du vil have med på rejsen. F.eks. kan familien med 2 voksne og 1 barn måske nøjes med at medbringe 2 kufferter og skal derfor kun betale for at have 2 kufferter med!

Pr. pers. kan du tilkøbe 1 stk bagage af max 20 kg, som skal indcheckes på flyet. Spædbørn under 2 år kan ikke medbringe bagage ombord på flyet. Prisen er 130,- kr. pr. person t/r, og skal bestilles i forbindelse med bestilling af rejse.

Øvrige bagage.
Andet udstyr (golfbags, cykel, surfboards etc.) afregnes efter gældende takst og skal forudbestilles
Ekstra overvægt kan bestilles hjemmefra ifb med bestilling af rejsen.
Eventuel ekstra overvægt ud over, hvad der er bestilt skal afregnes direkte til lufthavnspersonalet. Prisen varierer mellem de enkelte flyselskaber.

Kan jeg ændre i min reserverede rejse?
Ja, det er muligt at ændre i din reservation ved at logge in på www.easytors.dk under 'Min billet'. Vær opmærksom på at det ikke er muligt at ændre i låneansøgningen eller lån.
Indtil 60 dage før afrejse opkræves et gebyr på kr. 200,- pr. person.
Mindre end 60 dage til afrejse betragtes dette som afbestilling.

Læs mere om afbestilling under Alm. betingelser, under 'Værd at vide'.

Hvad er rabatten på mine børn?
Det er barnets alder på rejsetidspunkteet der bestemmer rabattens størrelse.
Et børn pr. voksen under 2 år flyver gratis, såfremt de sidder på forældres skød under flyrejse med charterfly
Hvis I har behov for barneseng eller andet ekstra udstyr bestilles det direkte på hotellet.

 

Hvor meget bagage kan jeg tage med?
Børn og voksne over 2 år kan normalt medbringe 20kg bagage + 5 kg håndbagage. Vægtgrænserne kan variere afhængigt af flyselskab. Dette oplyses ved bestilling af rejsen. Ekstra vægt overvægt afregnes direkte til lufthavnspersonalet i lufthavnen. Kørestole medbringes som fribagage.

 

Hvad betyder det at Primo Tours A/S er teknisk rejsearrangør?
Dette betyder, at du er dækket af rejsegarantifonden gennem Primo Tours A/S, samt at det er Primo Tours’ rejseledere som er ansvarlig for den daglige service på destinationen. Alle gæster hos både Easy Tours og Primo Tours er ligestillede.
Derfor skal du huske, at det også er Primo Tours rejseledere, der samler dig op i lufthavnen i tilfælde af, at du har bestilt transfer til og fra hotellet.
Det er ligeledes Primo Tours´s rejseledere, du skal kontakte, hvis du ønsker tilmelding til diverse arrangementer, har generelle spørgsmål om destinationen eller lign.  
Rejselederne vil være at finde på hotellet en gang om dagen, ellers vil de oplyse, hvordan de kan kontaktes.

 

Rejseforsikring og afbestillingsforsikring
Fra 1 august 2014 er det gule sygesikringsbevis ikke længere gældende på rejser i udlandet. Du skal derimod have det blå EU-sygesikringskort for at kunne modtage lægehjælp. Tegn altid en privat rejseforsikring, så du er ordentligt dækket. Du kan læse mere om det blå sygesikringskort på http://www.sundpaarejsen.dk/det-blaa-eu-sygesikringskort.

EasyTours tekniske rejsearrangør samarbejder med Gouda Rejseforsikring, som har et stort udvalg af rejseforsikringer.

Vi anbefaler kraftigt at tegne en Årsrejse-forsikring, Europa. Rejseforsikring kan tegnes i forbindelse med, at man bestiller rejsen på www.easytours.dk eller +45 7199 7588.

Læs mere om vores forsikringer på http://www.easytours.dk/info-og-kontakt/forsikring


Jeg ønsker at afbestille min rejse, hvad gør jeg?
Du kontakter EasyTours hurtigst muligt. Hvis afbestillingen skyldes egen sygdom og du har tegnet en afbestillingsforsikring skal EasyTours have din lægeerklæring senest 6 dage herefter.

 

Hvornår skal jeg tjekke ud fra hotellet?
Spørg altid når du ankommer til hotellet, hvornår du skal check- ud. Normalt er det kl. 10.00 eller kl. 12.00 på afrejsedagen, for senere check- ud skal du spørge direkte på hotellet. 

 

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt noget på rejsedestinationen?
Du kontakter EasyTours hurtigst muligt og forklare om den glemte genstand. Herefter sørger vi for at sætte en eftersøgning i gang mod et mindre ekspeditionsgebyr. Du kan kontakte EasyTours på mail. Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. eller på telefon. +45 7199 7588.